Petr Matuszek, profesionální zpěvák pohybující se napříč hudebními žánry, herec, multiinstrumentalista, pedagog a v neposlední řadě hudební vědec (viz strukturovaný životopis) se dechovou a hlasovou terapií jako takovou zabýval zpočátku okrajově v rámci vedení pěveckých kurzů. V polovině 90. let začal zkoumat vliv vibrace hlasu na tělesný i duševní stav člověka a to jak z hlediska pasivního prožitku, tak z pozice vlastní produkce. Tento zájem ho vedl k akustickým experimentům ve výjimečných prostorách s harmonickou podstatou přirozeného dozvuku (projekt Na prahu světla, CD Happy Music Production, HMP 0012 P). Touha přenést tyto harmonizující vibrační vjemy do samotné hlasové podstaty ho přivedla k alikvotnímu (bifonickému) zpěvu. Tohoto (ve své době výjimečného) vokálního umění využívá nejen v rámci vlastní umělecké produkce (koncerty etnické hudby, projekt Solo for voice na CD Indies, MLM918-2, ad.), ale již od roku 1997 na toto téma pořádá kurzy i semináře (pro vysoké i střední školy, při hudebních i terapeutických symposiích a v rámci soukromých výcvikových programů). Přirozená harmonická a vibrační podstata alikvotního zpěvu se tak stala základem pro Matuszkovu současnou hlasovou a expresivní terapeutickou práci (od roku 2002).
Paralelně na základě logické propojenosti Petr Matuszek čím dál více inklinoval i k vědomé práci s dechem: zpočátku v rámci hlasové a emočně-ventilační potřebnosti, postupně se dechovou funkčností začal zabývat již jako samostatným terapeutickým oborem a to především z hlediska dopadu jeho podstaty a souvislostních procesů na tělesné i duševní vyvážení člověka.
Zájem Petra Matuszka o pohybový a reflexní potenciál těla je ještě starší: datuje se do roku 1986, kdy začala jeho sportovní maserská praxe. Byť se v dalších letech samostatnou masáží již profesionálně nezabýval, své znalosti dále rozvíjel a to především z hlediska kontaktní reflexe v rámci svalově-pohybových souvislostí. To ho přivedlo na jedné straně ke studiu pohybových manipulačních postupů japonského tanečníka Tanaky, na straně druhé k detailnímu studiu souvislostních drah reflexních (tzv. „spouštěcích“) bodů a možností jejich stimulace. I těchto svých znalostí a zkušeností začal Petr Matuszek po roce 2000 v rámci svých kurzů využívat jako podpůrných metod v rámci dechové a vokální terapeutické práce.
Velké praktické zkušenosti ze všech těchto terapeutických oblastí přivedly Petra Matuszka k vypracování nové průběhové metodiky. Ta je postavena na praktických a všeobecně uznávaných základech jednotlivých terapeutických oblastí, ale ve své provázanosti je velmi komplexní a účinná. Proces výcviku klade velký důraz na tektoniku, průběhový čas a periodizaci jednotlivých cviků a to v rámci daných individuálních dispozic každého klienta. Nová HADE terapie si především klade za cíl najít a aktivovat primární funkční podstatu těla. K tomuto archetypu procesní harmonie se pak snaží přiladit i ostatní tělesné průběhové vzorce se zacílením na dosažení psychické i fyzické rovnováhy a jednoty.
Petr Matuszek
https://www.centrumterapie.cz/+420777949210
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
Vytvořeno službou Webnode